XELO MAS SUBCAMPIONA D’ESPANYA DE DUATLÓN

Xelo ens envia una crònica, Gracies Xelo!!!, impressionant, us recomanem que la llegiu, se me posen els pels… tan sols dir que Xelo que es una gran campiona i amb este triomf  que la converteixen la segon millor duatleta d’Espanya en el seu grup, a mes es una gran persona i gran esportista, ara us deixem amb la crònica, un fort aplaudiment per Xelo!!!

XELO MAS  SUBCAMPIONA  D’ESPANYA DE  DUATLÓN

El cap de setmana passat es van celebrar a Águilas (Múrcia), els Campionats d’Espanya de Duatlón. El diumenge 6 de maig, al matí es van disputar les categories paraduatlón,elit i grups d’edat femenins. A les 9:50h a càmera de trucada, moment d’inquietud i una mica de nervis, i més tractant-se d’un campionat nacional de distància olímpica. Important saber regular la força en els tres segments, perquè aquestes competicions són tan ràpides com un sprint, i des del primer km la tendència és sortir com si d’una carrera curta es tractara, i això es paga després.Les distàncies van ser, 10km en la primera carrera, seguits de 40km amb bicicleta, i altres 5km de carrera per finalitzar.

Erem 40 xiques. A les 10:05h, estem «a l’ordre del jutge»(sempre diuen això 2 segons abans de donar la sortida), i immediatament sona la botzina; i com sempre,una sortida espectacular,rapidíssima. En el km 3 vaig decidir agafar el meu ritme bo, el que m’anava a permetre sentir-me forta en la resta de la prova, doncs encara faltaven 7km de carrera, amunt i abaix, 4 voltes al mateix circuit, i tota la resta. Em sentia molt bé, i a més d’anar passant a xiques, la sorpresa va ser que, ja en el primer segment vaig fer 2 minuts menys de l’esperat. Passe per T1 a agafar la meva bici, i ara calia donar 6 voltes a un circuit trenca-cames, a dalt i a baix contínuament, i que a més es va vore endurit pel fort vent. El segment bicicleta és en el qual millor em sento , per la qual cosa havia de donar-ho tot.

Finalitzats els 40km, passe a la T2, deixe la bici, canvie de sabatilles i pense que només falta córrer 5km, així que els dos primers són perquè les cames responguen, i després a pujar el ritme. Aquesta vegada vaig notar menys pesades les cames, per la qual cosa em van sortir bastant millor de l’esperat.

A 200m de l’arc de meta, on comença una alfombra blava i tot un decorat amb flors als costats, vaig sentir una gran alegria, no només pel temps que veia en el panell, menys de l´esperat sinó, més per lo  be que anava a entrar. I a més, era segona en la meva categoria, o siga Subcampiona d’Espanya del meu grup d’edat !!! Medalla de plata en un nacional !!!

Tot això està molt bé, però el millor en aquest tri-esport és el bon ambient que hi ha. Cadascú sofreix més una disciplina que una altra, i per aquest motiu valorem tant

l´ ajuda moral en certs moments. La primera carrera la vaig fer amb Rocío i Celia, dues triatletes del Club Tragaleguas de Manises, molt alegres elles, que van fer que els 10km em semblaren més curts ; les tres juntes vam passar a la bici, on jo podia fer-los més curts a elles aquests 40km; això és gaudir d’una competició !!!

Puc dir que he entrenat dur per això precisament, per acabar amb bones sensacions una competició d’aquest tipus, per sentir-me satisfeta i amb ganes de continuar entrenant i fer-ne un altra.

I ara…a per els triatlons !!!

Xelo Mas

Otros artículos de interés

Sin comentarios

Contestar